![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har fått ärva en rejäl bit av ett sånt där klassiskt gammalt tyg som man sydde madrasser av förr i tiden... ljusblått med rombiskt mönster. Och det är GAMMALT, har legat på mormors förråd i hur många år som helst.
Vad sjutton ska jag hitta på med det? Min första tanke var att sy en jättestor nalle men det är kanske helgerån på ett sånt fint gammalt tyg? Jag kanske rentav borde ge bort det till nåt museum... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Vilken skatt!
Jag hade inte klippt sönder det utan använt tyget till en fin bordduk och tänkt på mormor varje gång den användes. Lycka till Gunilla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är ingen dum idé... om jag tvättar det flera gånger så borde det väl bli så pass fräscht så man har lust att lägga det på ett bord
![]() Några små kuddar till soffan räcker det nog också till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det luktar gammalt så är ättika ett bra knep. Häll i en skvätt i första sköljvattnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det har du rätt i Cecilia. Tack för tipset!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det var så lite. Vet förresten hur svårt det är. Jag har fått ett gammalt tyg som min mammas farmor vävt. Jättevackert tyg med kornblåbotten och rött samt ljusgult mönster. Inget man lätt sätter saxen i.
Jag tror äntligen att jag vet vad jag ska göra med det.Nästa gång vi flyttar så ska sovrumet inredas med tyget som utgångspunkt. Tyget får bli överkast då behöver jag ju bara sy några få sömmar, tycker det vore synd om det inte används. Jag gillar inte saker som ligger i skåpen till ingen nytta. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Jag tycker inte heller om att saker ligger till ingen nytta. Antingen ska de användas, eller så ger jag hellre bort dem till någon som vill använda dem och bättre behöver dem. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Mitt tyg är lite knappt till ett överkast men jag tänkte göra en bred kant runtom i ett rött tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.