![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
overlockkniv?
Hej alla ni kunniga
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu vet ju inte jag vad du bor, men om kniven inte skär ordentligt så måste du byta ut den, och helst slipa den "gamla" eftersom nya, rörliga, knivar är rätt dyra!
Det finns ett ställe som jag vet gör slipningar, har testat hos dem och det blev jättebra, och de är inte dyra alls, men det ligger strax utanför Stockholm. Du kan googla: Sliperi Eggen. (Obs, jag har inget med företaget att göra naturligtvis...) Om du slipar så passa på att lämna in saxar som blivit slöa på en gång! Jag vet inte om det går att skicka overlockknivar till företaget, om du inte bor i närheten, du får kolla med dem. Annars är ett tips att kolla med lokala symaskinsbutiker, de kan veta var det finns företag som slipar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack snälla för svar, ska genast kolla upp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.