![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Problem med trädning av overlock
Jag fick min nya overlockmaskin igår, en Pfaff Hobbylock 2.0, och nu trär jag den. Första och andra tråden gick bra, men den tredje tråden får jag bara inte ner genom trådspänningsskivorna, det är liksom för tight där. Det är samma med den sista.
Någon som vet på råd? Kan man öppna upp mellanrummet mellan metallplattan och plasten? Jag har provat skruva på trådspänningsrattarna men inget händer. Tacksam för svar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova att fälla upp pressarfoten. En del maskiners trådspänning släpps då man tar upp pressarfoten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Som sagt, börja med att fälla upp pressarfoten. Hjälper det inte behöver du antagligen nollställa trådspänningen där. Vrid ner den till noll medan du trär igenom, för att ställa tillbaka den till det den var innan. När man trär en overlock ska trådspänningen oftast vara nollställd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj, jag trodde den här tråden var borttagen, mailade nämligen och bad om det. Jag upptäckte att tråden inte skulle ner på vänster sida om den trådspänningsskivan, utan på höger sida. En liten bagatell. Men tack för era svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.