![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skumt stickmönster. Hjälp mig!
För första gången i mitt liv ska jag sticka enligt mönster och fast jag har klurat och klurat och googlat är jag fast ändå.
I mönstret står det: Sticka 1 r, öka 1 m, sticka 19 r, 1 öhpt, 2 m tills = (1:a öronlappen), sticka 49 r, 1 öhpt, 2 r tills = (2:a öronlappen)... Min fråga är nu; efter 1:a 1 öhpt står det 2 m. Vad menas med det m:et? I förklaringen i tidningen ska det bara betyda maska men vad ska jag göra med de 2 maskorna? Räta? Aviga? Minska? Är lite förvirrad då det ju sen står 1 öhpt, 2 r. Inget tryckfel kan det vara heller då det här återkommer. Kan nån snälla hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det står ju "2 m tills" till och med, vilket betyder att du ska sticka ihop två maskor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jaså! Trodde tills betydde tills och fattade inte att det var en förkortning på tillsammans
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:47.