![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Inga stygn
Jag har lånat en Huskvarna symaskin. Den har funkar bra förut men nu när jag skulle sy så blir det inte några stygn. Tråden lägger sig bara platt bakom. Det ser ut som att både undertråd och övertråd matas fram. Har prövat med olika nålar och spolat om undertråden men det hjälpte inte. Vad kan det vara för fel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är maskinen rätt trädd, både över och undertråd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja den är rätt trädd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en Husqvarna D1, och den är döööööpetig på hur jag har spolat undertråden!
När jag spolar upp en ny undertråd, får jag alltid hålla/trycka med ett finger på tråden, vid spolen. Detta för att få en hårt rullad undertråd. Jag får annars detta problem med undertråden när jag syr. Värt att testa kanske. Lycka till WiKa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja just det!
Vid uppspolning av undertråden, är det viktigt att Husqvarna loggan H, sitter utåt. Den ska ju sedan ligga med H uppåt i spolkorgen. Fast detta visste du kanske. WiKa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:23.