![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Någon som vet var man kan hitta Vlieseline Formband i Sverige? I BURDA rekommenderas detta mellanlägg när man t ex skall sy ner kanten i halsringning i tunna elastiska tyger. Gör att kanten inte "rullar". Har letat överallt utan resultat. Det skall ligga på rulle och vara 12 mm brett. Heter kanske något annat här. Jag har sett det på tyska sybehörssidor men tyvärr är det alldeles för dyrt att beställa därifrån (och krångligt).
Varma sommarhälsningar ![]() Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet inte om det är detta du menar. Jag har köpt Vliseline Natband påpressbart i en vanlig tyg o sybehörsaffär, det ligger på rulle om 20 m och är 1 cm brett. Kostade 39 kr. Så här står det på förpackningen: " Stabiliserar töjbara tyger i axelsöm, ärm och halsringning. Ger god passform." (Marknadsförs av AB Bandindustri i Kumla) / Agneta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte vlieseline formband i Huskvarna-butiken i Lund. Det är vlieseline med en isydd tråd.
Mvh |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:33.