Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-31, 08:43   #1
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad

Penna

Är det ngn som använder en penna vars bläck försvinner...vad heter en sån penna.
Är den bra?

tacksam för svar
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 09:19   #2
monica35 monica35 är inte uppkopplad

ja jag brukar använda en sån där tuschpenna som försvinner efter 24 timmar -tror jag det är- den fick jag med broderimaskinen, men där nålar jag istället vart ramen ska sitta. men den använder jag flitigt istället till markeringar på plagg o pynt man syr ihop. jag har för mig att jag läste på nån penna att man inte ska stryka där man har markerat, förrän färgen försvunnit, då kunde den va fast. men det kanske är olika för olika märken.. sen kan man ju va säker på att sy klart det man markerat innan texten försvinner, så slipper man markera om nästa dag
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 10:32   #3
leningrad leningrad är inte uppkopplad

Ja och nej.
Pennan heter nog lite olika, min heter Kent-Börje Ingvarsson, eller mer inofficiellt PRYM TRICKMARKER.

Jag använder den uteslutande till att markera hål för öljetter och planschetter i korsetter. Eftersom den är en tuschpenna är spetsen lite "sladdrig" och ger inga 100% markeringar. Dessutom försvinner bläcket på 10-15 minuter; går fortare om det är fuktigt.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 12:24   #4
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad

Tack det blir att införskaffa en sådan då.

Hur klarade man sig förr utan sysidan ha ha kram på Er o Glad Påsk
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 12:33   #5
monica35 monica35 är inte uppkopplad

ja lycka till.. och dom jag använder förresten. ingick i maskinen från husqvarna.. så den finns säkert att skaffa i närmaste husqv. butik om du vill ha en sådan, och den andra jag har är madeiras, "fabric marker"
glad påsk
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 09:00   #6
Millej Millej är inte uppkopplad

Jag har köpt en sådan på Stoff och stil. Fungerar utmärkt, man "suddar" bort det med lite vatten, det räcker att blöta fingret och röra vid markeringen.
Denna ska inte strykas, för då blir färgen permanent, så det gäller att komma ihåg att ta bort markeringen innan man pressar sömmar.
Millej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 09:45   #7
Stinap Stinap är inte uppkopplad

Pennan från stoff och stil är lätt att använda och lätt att ta bort medan markeringarna är nya. Får markeringarna sitta kvar länge kan de däremot bita sig fast. Jag hade ett syprojekt i polyamid som blev liggande några månader och då var det svårt att få bort markeringarna.
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.