![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
hjälp med husgvarna Automatic
Hej
Har en husgvarna Automatic, har funkat hur bra som helst till nu, hur jag än gör så får jag inte upp undertråden ![]() ![]() mvh//Elin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du kan ta ett kort av maskinen och lägga in vore Bra.
Vad gjorde du innan du skulle börja och sy nu? Sitter spolarkapseln i rätt läge? När du satte in spolarkapseln knäppte till då? Sitter stygnplåten rätt? Sitter undertråden i spolarkapseln rätt? Är spolarkapseln rätt trädd? När du vrider på matarhjulet snurrar under- tråds kapseln då? Har du provat byta nål? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är nålen bytt och sitter ända upp i hållaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Innan jag börja sy gjorde jag inte så mycket då jag redan hade maskinen trädd och klar att använda. Det knäppte till när jag satt i spolarkapseln. Så undertråden ska vara rätt trädd då jag inte gjort nåt sen sist jag använden den. Allt snurrar som det ska. jag har byt nål men är samma fel. Så jag tänkte jag lägger upp en bild på spolar huset när jag ställt nålen i läge så långt ner i huset det går. Och skulle vilja om ni/du kan kolla om eran maskin ser likadan ut där ner i samma läge, funderar på ifall det har hoppat över på nå vis där ner eller nå. mvh//Elin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur ser stygnplåten ut och sladden? För det var det som
var fel på en likadan maskin nyligen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Vet inte hur sladden(är det strömsladden) och stygnplåten skall vara? ![]() mvh//Elin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Skit i sladden det var en missuppfattning av mig.
Stygnplåten sitter under nålen att den inte är sönderstucken av nålen. Ta lös den och fota den, och skicka in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
![]() Men innan jag kolla det så var jag dum nog tog att jag tog bort lite delar där spolarkapseln sitter så nu när jag satt tillbaka det vart det inte rikigt som det skulle så nu tar nålen i den delen som håller i spolarkapseln. ![]() Senast redigerad av lilleskutt18 den 2010-03-27 klockan 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jo om någon skulle kunna ta en bild på sin symaskin som bilden jag bifogar här och lägga upp..jag har nålen i nedre läge(alltså så lång ner i huset som bara går(jag får dock tvinga ner nålen, då den tar i spolarkapselhållaren,nästan så att nålen går av innan den hoppar i "spår" för att komma ner).
//Elin |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag har inte likadan symaskin som du men jag ska be min
man lyfta upp den åt mig så ska jag försöka fota den åt dig. Men det dröjer en stund ännu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har en Bernina och den har en annan gripare
än övriga symaskiner. Men jag tror nog att denna bild kan ge dig en uppfattning hur djupt nålen bör gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
Såg att jag inte hade skrivit det. Så jag skulle behöva en bild på en exakt likadan maskin som har nålen i samma läge som min för att se om jag satt tillbaka griparen/den som håller i kapseln rätt. mvh//Elin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Kanske är det så att den har gått ur synk och behöver timas om. Det kan serivegubben fixa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jag behöver ha hjälp med är om griparen/den som man sätter spolarkapsel i sitter rätt.
Såg att jag inte hade skrivit det. Så jag skulle behöva en bild på en exakt likadan maskin som har nålen i samma läge som min(har nålen i nedreläget,med andra ord så långt ner i spolarhuset som går). för att se om jag satt tillbaka griparen/den som håller i kapseln rätt. Lägger upp bilden igen: |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:57.