![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på med en mössa och har kommit en bit men nu förstår jag inte mönstret
![]() Har satt ut de 6 markeringarna men sen förstår jag inte vad jag skall göra. Kan någon hjälpa mig`? När arb mäter 13-13½-15 (15½-17) cm sätts det 6 markeringar med 16-17-18 (19-20) m mellanrum. Sticka sedan 2 rm tills efter varje markering på vartannat v 5-5-6 (6-7) ggr och sedan på varje v 9-10-10 (11-11) ggr = 12 m kvar på st. Sticka 2 cm över dessa = toppen på mössan och sticka sedan ihop alla m 2 och 2. Klipp av tråden, drag den genom de resterande m och drag åt. Hela mössan (inkl toppen) mäter ca 20-21-23 (24-26) cm. Det är detta mönster från Drops i stl 6-9 mån. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Om du gör storlek 1/3 blir det så här när du satt dit markeringarna: v 1: Rm. Sticka 2 rm tills efter varje markering. v 2: Rm. Inga minskningar Gör varv 1 och 2 sammanlagt 5 ggr = 10 varv V 11: Rm. Sticka 2 rm tills efter varje markering Gör varv 11 sammanlagt 9 ggr = 9 varv Återstår 12 m Sticka rm över de 12 m i 2 cm Sticka 2 rm tills = återstår 6 m Klipp av tråden och dra den igenom de återstående 6 m, drag åt. Hoppas du gör den storleken 1/3, annars kan jag skriva om det om du vill. Så här gör jag alltid när det är så många instruktioner, då blir det lättare att se. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är RM=rätsticka...för då förtår jag fortfarande inte.
Eller är det att minska (2 maskor ihop)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
rm = räta maskor
2 rm tills = 2 räta maskor tillsammans Men du stickar ju på rundsticka eller strumpstickor, så du stickar ju bara räta maskor hela tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu fattar jag!!
Helt plötsligt så trillade polletten ner
Sticka 2 rm tills efter varje markering BETYDER SÅKLART Sticka 2 räta maskor tillsammans efter varje markering. Jag har hela tiden läst...Sticka 2 räta maskor till efter varje markering ![]() ![]() Jag får skylla på att det beror på att jag är höggravid och att klockan är efter 22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Skyll på vad du vill, det är inte lätt att förstå alla siffror ibland.
Lycka till med både mössa och mage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Tack för hjälpen Flia! Nu går det framåt igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.