![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy av småbitar?
Jag har precis ramlat över en sanslös samling provbitar tyger från alla möjliga decennier fram til ca slutet på sjuttiotalet. I alla alla alla tänkbara material och färger och former, och har egentligen betydligt mycket mer än jag själv någonsin kommer att kunna göra åt.
Bitar i 70-tals mönstrad frotté och bomull är inget problem att komma på vad man kan göra med. Men, framförallt är det mycket bitar i gamla klänninstyger, alla de omöjliga varianter och färger. Och dem har jag svårast för att tänka ut ändamål för. Finns både tunna skira nästan meshaktiga och vävda mönstrade varianter med lite strech. Dockkläder förstås, går att göra jättefina små miniatyrklänningar av alla de slag, men jag kan inte gärna fylla huset i längden. Behöver därför lite inspiration och uppslag och ideer...Någon som kan ge ett tips på vad man kan göra av strechigare småbitar? Eftersom det är gamla tyger så är det förstås massor av olika kvaliteer och blandmaterial, polyester, acryl, teralene och jag vet inte allt. Det måste gå att hitta nytta med dem, de kan ju inte bara ligga och bygga berg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Saker man inte behöver tvätta och därmed inte behöver tänka på krympmånen kanske?
Väskor av oregelbundna lappar, Västar, Fodral till böcker/pärmar... Det kan bli hur snyggt som helst! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sydde en presentpåse av ett gammalt skirt tyg... kanske det vore något..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:23.