Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-06, 08:31   #1
casu casu är inte uppkopplad

Question Rikstäckets årsmöte

Hej!
Jag har nyligen blivit medlem i kviltföreningen rikstäcket, och såg i deras senaste nummer en inbjudan till årsmötet. Det verkade kul och intressant. Har någon varit där tidigare år? Jag skulle behöva lite praktiska råd och tips. Tar man med sig sin egen symaskin, skärmatta osv? Finns det tyger att köpa där på mötet? Kan man ta symaskinen med på flyget? Finns det något speciellt man bör tänka på att ta med sig? (Jag har skrivit till Rikstäcket och frågat dem, men inte fått något svar)
Tack på förhand!
casu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-16, 06:57   #2
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad

Hej Cathrin!
Om du anmält dej och kommer med på kurs på Rikstäcket så ska du ta med egen symaskin.Och det brukar gå bra på flyget. Du ska också ha med egen skärmatta osv... Tyger kan du köpa där, men det du ska sy av är ju bra om du har tvättat/sköljt innan. Både av färgningsrisk och krympning, Du kan väl skvallra lite vad du sökt för kurs osv? hälsningar Pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-22, 08:36   #3
casu casu är inte uppkopplad

Tack för tipsen Pia!
Nu återstår det bara att välja kurser, det finns så mycket roligt att välja bland, det lutar mot att sy askar i tyg, samt träna på runda former eller maskinkviltning för min del. Du kan väl höra av dig Pia på min privata mail om du ska åka på mötet, så kanske vi kan träffas och skvallra lite.
Cathrin
casu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.