![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Den syr bara bakåt Grrr
Köpte i fredags en Husqvarna Practica 4010, säljaren bedyrade att den fungerar... Eller hur? Den syr bara BAKLÄNGES. Galet tokigt?
Jag har ingen beskrivning, men har fått denna bilden: http://mammagladh.blogg.se/images/20...e_58139564.jpg Knapp nr 26 är orubblig... Vi har även lyckats öppna maskinen på baksidan och där kan vi knuffa knapp nr 26 fram och tillbaka utan att syriktningen ändras. Det känns som att något saknas? Det finns ingen fjädring i knapp nr 26. Så här der det ut från baksidan: http://mammagladh.blogg.se/images/20...1_58267926.jpg och http://mammagladh.blogg.se/images/20...2_58267935.jpg Vad ska jag göra? Nu har jag 3 trasig symaskiner här hemma... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu påstår maken att han hitta felet... Det är pryl som lossnat och en fjäder som är lös...
Vågar jag låta honom sy-maskins mecka? ![]() Tänk ifall symaskinen går sönder mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan det bli värre? låt han meka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
men vilken nedrig person som sålde maskinen som fullt fungerande,trodde han/hon att ni inte skulle upptäcka att den var trasig? hoppas ni fick den billigt.
låt han laga men kolla om det finns nya delar INNAN, fotografera varje moment så man vet hur det satt ihop. även det mest enklaste brukar vara lättare att ta isär än sätta ihop.kanske måste man ha delarna med sig för att jämnföra i affärn. kanske nån affär kan erbjuda sig att laga alla tre maskinerna till ett paketpris kanske är värt x-tra kostnaden om delarna i sig är dyra och så får man väl garanti vad är de andra för maskiner som trasiga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänkte på min maskin när jag läste... Den byter stygn ibland mitt i en söm... Men den är elektronisk och tydligen har kretskortet blivit utslitet...
Men du hade ju en knapp som inte rörde sig så... Jag skulle oxå plockat isär o fixat själv så mycket det går! Köpte du privat? Men försök iaf att klaga! Och i nästa läge gör som Carl säger: Kolla upp paketpris för service på alla... Tyvärr kan den totala kostnaden hamna på EN NY maskin istället. Men 3 lagade o hela jämfört med en ny beror ju på hur många man behöver/vill ha! Hoppas det löser sig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
Citat:
Citat:
Har en Singer 5806C också som slutade spänna undertråden och så går nålarna av titt som tätt. Tillfälligtvis så är även pedalen borta... Gillade verkligen den elastiska raksömmen, suck. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
jag "lagade" en "trasig" cd spelare som hackade -bara blåsa rent den från damm som satts sig långt inuti |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
hon Helena som skriver här hoppas hon ser denna tråd hon verkar kunna fixa sin trilskande maskiner, bara vänta så skriver nån hur man fixar som haft samma fel. Din man kommer bli kung på att felsöka och laga de senaste inköp av de mest havererade maskininköp, shop along D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Finns bara en sak o göra ..LÄMNA TILLBAKA..det är bedrägeri..
Det är det värsta som finns att ha en symaskin som inte funkar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det ska nog gå bra att laga om din man är mekaniker.Rengör smörj och justera en skruv vid sidan av den stora ljusa metallstången som är fästad i fjädermekanismen.Någon del har nog också lossnat från sitt läge. Se på bilden. Det är visserligen en annan modell men samma slags mekanism.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Håller med, om han är mekaniker så kan han säkert fixa den. fotografera är bra tips!
![]() Själv skulle jag nog klaga! Man kan ljuga mycket i annonser. "Fungerande" kanske betyder "fungerande motor" ![]() Men din kille herr mekaniker kan nog fixa till det. ![]() Men en efarenhet från att pilla saker: pilla inte på justeringsskruvar. ![]() Så det bästa är att innan man skruvar upp någonting att fotografera o antecka position/grad av skruvens spår. (såvida det inte är uppenbart OK som t.ex. hölje) Säger det av erfarenhet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.