![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Behöver lite hjälp för jag tänker lite fel när jag klipper till mönster, så de flesta byxorna blir väldigt stora i midjan och upptill. Jag tror jag ska få mudden snyggt runt midjan, men byxan tillsammans med mudden blir väldigt lång och grenen blir väldigt lång! Jo, jag klipper ut mönster typ storlek 98. Sedan vill jag lägga på en mudd, men jag tycker efter jag sytt på mudden så sitter byxorna nästan uppe i ärmhålan - men bara nästan ![]() Någon som har lust att hjälpa mig!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
puffar och hoppas på svar
![]() Vill så gärna börja sy och göra helt rätt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Läste en tråd för länge sedan om en förväxling mellan gren och ben och den här effekten kunde uppstå. Är det möjligt att du blandat ihop det i mönstret?
Gör du eget mönster eller är det köpt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmmm, nu när du säger det så
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() Hoppas på svar!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Man tar bort lika mycket som den färdiga mudden ska vara hög. Då får du samma höjd som i det ursprungliga mönstret. Trivs du inte med den modellen får du ta av mer eller mindre, men, det finns ingen allmän regel för det. Prova på barnet ifråga och markera var du vill att byxorna ska sluta upptill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kolla också så att det inte är tilltaget för en resårkanal på mönstret för i så fall är det ännu mer som skall bort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citat:
Har nog fått kläm på det nu ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.