![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag har några frågor till er kunniga där ute, jag har en gammal husqvarna practica och den har en sk "sömväljare" (med sömratt/som en propp som sätts in på baksidan). Sömväljaren på framsidan som man ska skjuta fram o tillbaka för att välja söm är väldigt trög. Ibland fastnar den helt, kan man smörja den med på något sätt?
Man ska ju smörja symaskinen (droppa en droppe på ett par ställen på maskinen, det står var i manualen) men VILKEN olja ska man använda? Det kanske märks att jag är en novis hehehe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förmodligen har du smörjkoppar på maskinen. Uppe på överdelen och även en på nedre delen. Pytsa i lite symaskinsolja där så kanska det hjälper. Symaskinsolja hittar du i vanlig mataffär.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.