![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
overlocken vill inte!
Jag fick tag på en begangnad overlock FY14UAD Yamata, för ett år sedan, har alltid velat ha en overlock, satte mig idag och inser att den vill inte som jag vill. Har suttit och försökt förstå mig på denna overlock nu i flera timmar. Problemet är att jag kan inte fatta instruktionsboken som är på engelska, så det jag söker är om någon här kanske har en likadan, eller någon som har instruktionsboken på svenska?
Vore himla tacksam om någon vill hjälpa mig! Mvh Nanny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du bett om hjälp av försäljaren? Eller har du köpt den beg av privatperson och inte fått den demonstrerad? Kan vara sönder/slitet då och behöver service.
Yamata är inte direkt bästa märket om man säger det så så man måste vara säker på att det funkar överhuvudtaget först. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag köpte den för ett år sedan begangnad, sen har tiden runnit iväg, har en 3 åring och fick jobb för ca ett år sedan så jag har inte haft tid förrän nu, men jag får den till att sy små overlock stygn, men inte till breda. Jag köpte den på tradera vilket säkert inte var det smartaste men man vill ju tro gott om folk! Har funderat på att lämna in den men då ska dom ha 500:- i timmen, vilket jag tycker lite dyrt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man kan ju fundera på varför de sålt maskinen.
![]() 500 i timmen? Varför inte gå till en annan. Normalt brukar det vara en enhetspris på ca 600-700 och sen mer om man måste byta ut delar. Förresten, min overlock som är Janome mylock 744 visserligen, är tokpetig med ordningen av trädning av trådarna... ALlra först trär man längst till höger (undertråd) sen går man vidare till vänster. Även om det brustit så vill den att man trär om alltihopa. Kanske är det samma sak för din maskin? Men om du kan sy smal så kan du väl också sy bred borde man resonera? Fick du verkligen int med någon manual? Dåligt ju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo jag fick en manual men den är på engelska, jag kan ju lite engelska men det hade ju varit bättre om den var på svenska!Har sökt på google men hittar den bara på engelska!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej,
Jag har den svenska manualen som följde med maskinen. Maila mig och beskriv vad du vill ha hjälp med så gör jag ett försök. Mvh /Ola |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.