![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fråga om jersy tyg
Jag har fått hem en fyndpåse med jersy tyger. Jag känner mig tveksam till att sy barnkläder i detta material. Vad säger ni som har barn, skulle ni köpa plagg i bomull/syntet?
Och vad syr man i dessa tunga lite glansiga tyger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jersey kan väl vara i 100% bomull också? Det är sticksättet som gett namnet jersey tror jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om det är en blandning med mycket bomull och lite syntet går det bra.
Är det helt av syntet passar det inte bra till barnkläder. Barn brukar inte tycka om känslan mot kroppen. Barn rör sig ibland oerhört mycket och har dessutom sämre värmereglering än vuxna. Dessutom är det väldigt ofta nödvändigt att kunna tvätta kläderna på 60 grader, eftersom barnkläder blir smutsiga på ett helt annat sätt än vuxnas ![]() Dessutom bör man ALLTID tvätta tyg till barnkläder (eller de färdiga plaggen) eftersom barn inte mår bra av alla kemikalier som finns i tyger. Kör det på 60 grader så försvinner de flesta dåligheterna. Det borde väl passa att sy finkläder av dina tyger? För vuxna och ev. för barn? Eller är det sporttyger du har fått? Kanske passar till tights? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack så mycket!!
Jag tvättar alltid alla tyger innan jag syr. Det har blivit en vana. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.