![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jahaja...jag är van stickerska. Men, eftersom jag är allergisk mot ylle så har jag stickast mest i acryl och bomull - förrförra året (först då alltså
![]() ![]() Nå, nu undrar jag om jag behöver blocka tights stickade i dubbelt DROPS alpaca? Dom stickas på rundsticka så det är ju inga delar som ska sys ihop sedan, det är dessutom bred resårstickning i sidorna...Vad händer med resårstickningen om man blockar? Den som vet kan väl vara vänlig och berätta det för mig - som inte vill riskera att göra nåt tokigt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tycker inte det verkar finnas anledning att blocka tightsen.
Sjalar ska man ju blocka ut rejält för att spetsmönstret ska bli synligt. Tröjor blockar man inte för att dra ut och förstora, mer för att låta maskorna "ligga till sig" och så för att få kanterna "plattare" så att det är lättare att sy ihop (= montera). Tights i resårstickning ska ju sitta ... tajt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.