![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stryk och nålmärken i thaisiden
Jag blev tyvärr tvungen att sprätta och öka vidden på ett klänningsliv jag sytt i thaisiden.
Det syns fortfarande märken efter den gamla sömmen både nålhål och stykning. Jag har inte använt ånga eller pressduk. Man skall ju vara försiktig med vatten på siden. Det ser ju inte roligt ut om det syns att den är utlagd. Vad gör jag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova att sudda med ett "fett" rent suddigum.
Finns speciella för tyg. De vita man kan köpa i pappershandeln funkar också bra. /Bibbi ps ta inte de små gröna/treacottafärgade som skolor brukar använda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok tack jag skall testa det. Får jag det inte osynligt, får jag kolla om jag kan få tag i en bit av tyget och sy nytt, om inte vet jag inte vad jag skall göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det slog mig just vilken dag det är. Bibbi det är inget aprilskämt va?
Jag suddar och suddar men ingen skillnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nej jag skojar inte
![]() Jag skrev prova, jag ändrar ganska mycket kläder åt folk. Många har ju en tendens att bli större ![]() Ofta funkar det faktiskt med suddigum. Har upplevt det som att rörelsen fram och tillbaka med det mjuka suddigummet försiktigt läger tillrätta trådarna i tyget som uppstått av nålstick. även strykmärke eller andra skador blir bättre av en omgång. Är tyget för "hårt" strykt så att det blivit nästan bränt finns nog inte så mycket att göra. Beklagar /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.