![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Raksöm på Husqvarna Automatic 21E
Jag har precis fått överta en kompis mormors gamla Husqvarna Automatic 21E, och tänkte lära mig att sy ordentligt. Dessvärre stötte jag på ett ganska pinsamt problem direkt: när jag skulle börja sy ett örngott insåg jag att jag inte visste hur man ställer in vanlig enkel raksöm. Snälla, kan någon hjälpa mig!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fick du inte med någon instruktionsbok?
Om inte så kan jag hjälpa dig med en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åh, tack så hemskt mycket!! Jag fick inte med någon instruktionsbok, så jag vore jätteglad om du kunde hjälpa mig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok, skicka mig ett mail med din adress så ska jag fixa en till dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kan nog svara dig direkt för jag har också en sådan maskin även om jag inte vet om det är exakt samma modell. Det finns ett vred med markering 0-4 som reglerar stygnbredd. O ger raksöm och 4 den bredaste zickzacken. Tänk på att alltid ha nålen i högsta nålläge när du ändrar stygnbredd - annars kan inställningarna i maskinen bli fel och då blir det en tur till symaskinsreperatören.Annars gillar jag min gamla maskin mycket!
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vilken sida! Här verkar det krylla av hjälpsamma människor! Tack så mycket, jag återkommer när jag har prövat tipsen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Raksöm
Jag har bruksanvisningen och kan hjälpa dig. Skicka PM till mig så ordnar vi det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.