![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Önskan om att borttagna inlägg förklaras
När det tas bort ett inlägg så tycker jag att det vore bra om man kunde ersätta det borttagna inlägget med en kort förklaring.
Jag tänker bland annat på ett inlägg tidigare idag (men det är inte första gången). Då var det en "kreativ" person som gjorde reklam för sina egna skyltdockor i en tråd om provdockor (i "Tyger och tillbehör"). Inlägget togs naturligtvis bort. Problemet är att om man läser tråden nu, så verkar de tre sista inläggen väldigt märkliga eftersom de syftar på det numera bortttagna inlägget. Vore det inte en bra policy att alla inlägg som tas bort (eller flyttas) ersätts med en väldigt kort förklaring, OM det finns inlägg som hunnit komma till efteråt som syftar på det bortttagna inlägget? Man skulle t.ex. kunna skriva att "Här fanns det ett inlägg av medlem som gjorde reklam för egna produkter". Är det tekniskt och praktiskt möjligt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Nu vet jag inte hur det ser ut för er, men, syns inte orsaken till borttagningen alls? Jag ser en rad där det står vem som tagit bort inlägget och varför... (men, jag har ju moderatorstatus också)
Jag vet också att jag och flera andra forumvärdar brukar även radera inlägg som är en följd av tidigare. Inläggen som är kvar där nu tycker i alla fall jag lika gärna kan raderas också då dessa nu inte tillför diskussionen något utan helt enkelt bara är förvirrande... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej det syns ingen förklaring, utan de sista inläggen "hänger i luften". Om du loggar ut från sysidan, så ser du det säkert också.
Ja, tar man bort de sista inläggen så är "ordningen återställd", och för min del kvittar det hur man gör. Det är bara mitt ordningssinne som störs av att tråden blivit obegriplig på slutet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Ah. Då förstår jag att det är irriterande. Jag brukar göra så att när jag bara raderar delar av ett inlägg så använder jag redigera och skriver på ett sådant sätt att det tydligt syns vad som tagits bort och varför. När det däremot handlar om sådant som detta, när det är hela inlägget som är raderat och borde vara det tycker jag att det är bättre att just radera inlägget helt och hållet, men då självklart sådant som är direkt kopplat till det och nu inte längre är relevant.
Jag raderar nu de inläggen så kan vi se vad andra har att säga om hur man bör göra i allmänhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.