![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster på barnsockar?
Förra sommaren köpte jag en del irländskt yllegarn på fabriksförsäljning, och stickade flera par sockar som julklappar. Nu har jag en del rester kvar, och tror att det nog skulle kunna bli några par barnsockar av det. Är det någon som kan tipsa om mönster på barnsockar storlek 2 och 3 år, som passar till ett garn med masktäthet ca 16 m x 23 varv = 10x10 cm?
Håller tummarna! PS: Hade lagt frågan i fel forum först... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här
Hej!
Här finns en finurlig beskrivning på hur man räknar ut strumpmönster. En kul bloggsida förövrigt. http://www.karlstad.bonet.se/jowi/stickning.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Min svärmor har stickat jättefina tunna raggsockar till min dotter, och jag ska höra med henne hur det mönstret är. Du får hojta till om du inte fått fram mönster på annat håll! /Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag har lite olika beskrivningar på sockor.Ett mönster är masktätheten 15m slätst och 23 varv på st. 6mm = 10cm. Kan det vara nåt? MVH Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Pia, det mönstret verkar perfekt! Jag har en hel del mönster själv, men allt jag kan hitta är till väldigt tunna garner... Och det passar inte just nu. Men ditt mönster skulle säkert bli bra!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31.