![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag har precis köpt mig min första "riktiga" symaskin (sydde innan på en IKEA maskin
![]() Iaf. jag har köpt en PFAFF Select 3.0 och sytt lite på den. Idag har jag suttit och sytt lapptäcke, plötsligt tog undertråden slut. Man kan spola undertråd när maskinen är trädd(drar bara om tråden lite) och jag tänkte att jag skulle testa det, sagt och gjort, det fungerade fint! Jag satt tillbaka spolen(rätt) och när jag skulle till att hämta upp undertråden så går det inte att få ner nålen! Den tar i själva spolhuset! Jag tog bort stygnplåten så att jag skulle kunna se vad som hände och hålet som nålen ska ner i är ca 3 mm bort, till höger (om man ställer om nålen på ratten,ca 3-4hack åt höger så går den ner). Jag lyckades tillslut efter en del lirkande få ner nålen och då hämtar den inte upp undertråden. Det är som om det helt plötsligt blev osynkat! Vad är det som har hänt med min alldeles nya maskin? Har jag haft sönder något? Jag förstår inte... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.