![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Linne
Min bror vill ha en storskjorta sydd i svart linne.
Har tittat på stoff o stil men dom hade inte svart men jonic hade. Men det finns ju tre olika svarta o dom kostar olika mycket. Vad ska jag välja, jag har aldrig sytt i linne så jag har ingen aning om hur det är men nån gång ska vara den första ju. Har ni andra ideer om var jag kan köpa svart Lin så tar jag gärna emot förslag. TACK /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad jag kunde se så fanns där bara ett svart lintyg hos Jonic?
Att sy i lin är som att sy i bomull, inga konstigheter mer än att det är mer hårdpressat i sömmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag hittade 4 olika
388 Halvlinne glesvävd svart 46:- sidan 1 528 Lin finvävt svart 79-95:- Sidan 1 539 Hellinne svart (147) 62,10-69:- Sidan 2 881 Svart linne 53,10-59:- Sidan 3 Därför jag undra vilken som är bäst att göra en sval sommarskjorta av. /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh fasen då var jag stenblind
![]() Men en sval sommarskjorta ta det med lägst vikt. Å andra sidan så är lin ett skönt naturmaterial som andas så det spelar nog ingen roll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej hopp
Jag hade valt det finvävda linnet som heter 528 om jag skulle sytt en skjorta. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle oxå använda det finvävda linnet , blir det för grovt blir det inte så skönt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tackar för alla svar. Då vet jag vilket Linne jag ska köpa till honom.
TACK /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.