![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Är ny här på forumet och även ny ägare av en symaskin så jag tänkte testsy lite innan jag börjar sy ett plagg helt från början. Funderade på att sy om gamla jeans till minikjol eftersom jag minns att jag har gjort det när jag var yngre. Men jag minns inte riktigt hur jag gjorde (eller ens om det blev snyggt!). Är det bara att sprätta upp byxbenen och fixa samman det till en snygg modell eller finns det något som jag bör tänka på? Jag är mest ute efter att "lära känna" min symaskin samt friska upp syminnet så det är inte så allvarligt hur resultatet blir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
du sprättar upp insidan på byxbenen. klipp av i lagom längd och lägg i en kil mellan byxbenen så att det blir en kjol. Eller om byxorna är väldigt vida behövs inte detta. Lägg dom platt när du provar "utställningen" av kjolen och se så att inga oönskade utåtbuktningar bildas.
LYCKA TILL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
På den här sidan (under "sykjol kurs") finns en beskrivning på precis hur man gör en sådan kjol: http://www.mona-fangstrom.com/Syatelje/valk.htm Hälsningar Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.