![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Elastisk söm
Det här är säkert världens dummaste fråga, isf är det bara att skratta på. Men vad gör man inte för att lära sig något nytt.
![]() Jag kan ställa in några olika elastiska sömmar på min symaskin (Huskystar 215). Behöver jag använda någon form av elastisk tråd för att få full nytta av dem, eller går det bra med vanlig tråd? Tyget jag ska sy i är trikå med ganska mycket stretch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vaddå dum fråga??!!
Den vill jag också ha svar på, tänkte sy en ny bikini, för det finns ingen jag vill ha i butikerna. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Inga frågor är dumma
Nej du/ni behöver ingen särskild tråd utan det är själva sömmen som gör att det blir elastsiskt. Sedan är maskiner olika så gör prover först på lappar på de olika sömmarna så du ser hur tyget reagerar. Ev kan du behöva lätta lite på pressarfotstrycket. Till fållar brukar jag avända mej av tvillingnå, dvs en dubbel nål och 2 rullar tråd. Lägg den ena tråden på höger sida om brickan och den andra på vänster sida så att de inte hakar i varandra.
Lycka till! Berätta gärna hur det gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Härligt! Då ska jag bara se till att skaka fram en tråd i rätt färg också.
![]() Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja tack för hjälpen, och tack för att jag fick haka på i din fråga..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:19.