![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på att sy en klänning med knapphållsknäppning mitt fram. Jag undrar åt vilket håll det är bäst att lägga knapphålen. Ska de sys lodräta eller vägräta för att de ska få bästa funktion?
I I I I eller _ _ _ _ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag tycker
- - - - |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
_____
alltid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag håller med dom förgående
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej och tack för era svar.
Har också blivit lärd att man ska sy knapphålen åt det håll som knappen kommer att "dras", alltså vågrätt på en klänning med knäppning fram. Men om man går i affärer på stan och tittar på klänningar och andra kläder med knäppning mitt fram så går alltid knapphålen lodrätt. Så jag blir lite kluven vad som egenligen blir bäst. ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Enligt "konstens alla regler" så ska knapphålen sitta vågrätt.
Men jag syr dem nästan alltid lodrätt, då finns det lite "spelrum" om knapparna inte sitter exakt på millimetern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har hört någon gång att man i trikå tyger ska ha knapphålet lodrätt. Åt det hållet töjer ju sig tyget minst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.