![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Hur gör man pressveck?
Jag syr ofta veckade kjolar samt andra plagg med veck i och jag börjar bli trött på att behöva stryka enr vecken efter varje tvätt.
Hur gör man ppessveck som håller? Många kjolar och byxor har ju sådanna, och de försvinner inte hur man än tvättar i princip, hur är de gjorda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror på vilket material du har, ylle t.ex. går att få hållbara pressveck på. Ibland kan man se nedsydda pressveck då de stickat den yttersta kanten på vecket men det blir inte så jätte snyggt...
Lycka till /Ella |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kläder som är konfektionssydda veckas med en speciell plisseringsmaskin som fixerar vecket så att det inte tvättas ur. Dessförinnan har tyget behandlats med preparat som gör att vecken inte går bort i tvätt. Du kan låta plissera upp tyger t.ex. hos http://www.skradderi.se/ vilket vi har gjort när jag jobbat vid olika teatrar, men det är dyrt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.