![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har knåpat här hemma,men nåra knorrar blire minsann inte. Hur skruvar man tyget i tex. en luva som på bilden? Någon som har några tips.
http://www.nubia-wear.com/gfx/TWISTY%20GREEN1.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
det blir så om ena sidan av "spetsen" stretchas ut lite så den blir något längre än andra sidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
inte för mig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hm. ja då vet jag inte. har aldrig testat själv mer än att det råkat bli så. det verkar bara mest logiskt att det blir så då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vet absolut ingenting säkert, men kanske är snodden klippt som en spiral?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Man måste kanske tänka på trådriktningen också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du har ingen mönsterbeskrivning? Jag tycker att det ser ut som om "skruvarna" är tillklippta i utåtgående bågar, som skruvar sig då de hänger ner. De ser ju längre ut på insidan jämfört med yttersidan. Annars vet jag ingen råd än att testa igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
det ligger nånting i barbros förslag. det kan mycket väk fungera. gör ett mönste roch sy upp en testluva o se om det blir som du vill ha det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
trådspänningen...
det sitter i trådspänning & pressarfotstryck, snibbarna är klippta somvanligt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Re: trådspänningen...
Citat:
har du lust & berätta mer? ja vill verkligen lära mig göra skruvar på mina kläder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
svårt att skriva i text...
experimentera lite själv med din overlock. kolla i instruktionsboken, är den ordentlig så finns beskrivning & bilder där
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
jag har ingen overlockmaskin......
![]() ara en vanlig gammal husqvarna |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() När ser på bilder så, tycker jag att tyget har börjat med en cirkel och sedan gjort en spiral innåt och sedan ziggat kanterna. Trådriktningen tror inte jag att man har tagit hänsyn till..
/Marina |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag håller med, de måste ha gjort en spiral av en cirkel, sådär somman gjorde med kattsvansar när man gjorde pappersmobiler i slöjden... smart att du kom på det!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Snurrigt
Jag har ett gammalt åttiotalsmönster på en klänning med volanger på kjolen. om man låter dessa volanger bara hänga så ser de ut som på bilden.
Mycket riktigt är de klippta som cirklar eller spiraler, beroende på hur många "varv" de skall snurra sig. Mvh /S |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:18.