![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fråga om att stå på julmarknad
Hej! Har lite frågor om att stå på julmarknad.
Är det någon av er som har vana av att stå på en julmarknad? Jag undrar, vad ska man tänka på för att inte frysa, några speciella knep? Kan man ha någon slags värmare i tältet man står i? Någon som har erfarenhet? Tänkte ha med mig någon slags fotogenvärmare eller gasolvärmare. Tips på en bra sådan? Jag ska sälja bl.a handarbeten och annat. Mvh AnneliF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej. Skall du stå utomhus, så är ett litet tips att sätta på dig Fler tunna tröjor istället för en tjock. Då cirkulerar luften-värmen bättre. Ha tidningar att stå på om möjlighet finns. Ha fler tunna sockar i stövlar istället för ett par tjocka.
Lycka till Jenny Håkansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag sålde blommor på torget så hade jag 2-3 par tunna ullstrumpor (köpta på lindex) dom höll värmen bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det beror ju på om du har el i tältet eller inte. Har du det kan du ju använda en vanlig kupévärmare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag varit ute på julmarknader så har jag stått på ett liggunderlag.Så slipper man stå direkt på marken.
Bara ett litet tips. Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Att ha något och stå på är ett bra tips!
För blir du kall och fryser så blir det kallt ända in i märgen och det känns som det tar en vecka att tina ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
En frigolitskiva under fötterna värmer gott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för era tips!
Tack snälla alla ni som delat med er av era tips.
Varmt under fötterna (frigolitskiva eller liggunderlag) och flera lager kläder ska jag ha. Tidningspapper i skorna. Hur gör ni med vantar då man måste ha fingrarna fria för att kunna ta betalt? Har någon erfarenhet att värmare ? Man får inte ha kupevärmare, alltså inte använda el för värme. Tänkte inhandla gasolvärmare eller fotogenvärmare men vet ej var jag hittar sådan man kan ha i ett litet marknadstält? Kram till er alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Forumvärd
|
Bra vantar är just "Torgvantar" Där vanten har fingrarna fria men dom är ändå så dom värmer *L*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Angående vantar så köpte jag förra året arbetshandskar som var just för vinterbruk (snöflinga på ovansidan av handen) där fingrar och handflata är av getskinn. Det är otroligt smidigt och ger nästan bättre grepp än att gå med bara fingrar. Jag har den så fort jag ska ut och behöver kunna hålla på med småsaker.
Jag köpte mina på Granngården för under hundralappen, och de är supersköna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:56.