![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sticka strumpor
Hej!
Jag är helt ny är på sidan, och behöver lite hjälp ![]() Det är så att jag håller på och stickar mina första par strumpor, första grejen jag stickat efter beskrivning. Men nu har jag kommit fram till det svåra, hälen. Jag förstår inte beskrivningen riktigt. Det står såhär "Sticka slätst fram och tillbaka över häl-maskorna i 5-5½-6 cm." Men om jag slätstickar hela tiden, så blir det väl fel? Jag menar, jag antar att man vänder på stickningen när man kommit till en ände, och då blir ju stickningen på fel håll.. Ska jag då avigsticka vartannat varv så det blir samma struktur åt samma håll? Om ni fattar vad jag menar... Sen förstår jag inte riktigt hälavmaskningen med. Den är såhär:' "Hälavmaskning: varv 1 (= rätsidan): Sticka tills det återstår 5-6-6 m, lyft nästa m, sticka 1 rm, drag den lyfta m över, vänd arb. varv 2 (= avigsidan): Sticka tills det återstår 5-6-6 m, lyft 1 m, sticka 1 am, drag den lyfta m över, vänd arb. varv 3 (= rätsidan): Sticka tills det återstår 4-5-5 m, lyft nästa m, sticka 1 rm, drag den lyfta m över, vänd arb. varv 4 (= avigsidan): Sticka tills det återstår 4-5-5 m, lyft nästa m, sticka 1 am, drag den lyfta m över, vänd arb. Fortsätt avm på samma sätt genom att sticka tills det återstår 1 m mindre innan det lyfts 1 m tills det återstår 10-10-12 m. " Och där är det det där med att lyfta och dra över jag inte förstår. Och sista meningen förstår jag inte heller... Vore jätteschysst med hjälp! ![]() /Caroline |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:58.