![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Virka hål för tummen
Hej
Jag håller på att virka mina första vantar enligt detta mönstret här: http://web.telia.com/~u20101860/Virkad%20vante.htm Jag är osäker på hur jag ska göra för att tumhålet ska bli rätt, och skulle uppskatta tips. För att göra tumhålet står det så här: Nu ska vanten få ett hål för tummen. Virka tills det är 10 maskor kvar på varvet. Hoppa över dessa tio maskor och virka en luftmaskkedja med 8 maskor. Fortsätt virka varvet runt på de 43 maskor som varvet nu har. Min fråga: virkar man luftmaskorna först så att man sedan kan hoppa över de tio maskorna med luftmaskkedjan? eller hoppar man över maskorna direkt och sedan kör luftmaskkedjan? för i så fall blir där väl en extra onödig tråd som följer med, är det verkligen meningen? Finns det någon erfaren vantvirkare som kan svara mig? tack på förhand . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du virkar luftmask-kedjan först precis som du skrev.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
åh tack för snabbt svar!!!
Det var det jag misstänkte, men mönsterbeskrivningen var lite otydlig. Nu ska jag fortsätta på vanten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.