![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skjorttyg
Jag ska sy en skjorta till en man i 60års åldern. Vill ha tag i något bomullstyg som är mörkt och gärna lite mönstrat (inte rutigt/randigt) Har bara hittat enfärgade bomullstyger, eller typ gardintyg, vet inte riktigt vart jag ska leta.
Vad har ni använt för tyg till skjortor? Jag brukar försöka tänka "utanför ramarna" men nu står det helt still. Börjar känna mig lite stressad också. Hade någon fundering på lakan/påslakan för dom är ju i ganska behaglig kvalité men det skulle kanske kännas lite skumt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du bor i närheten av Malmö så säljer Atelje Gåsen på Föreningsgatan 8 ut skjorttyger. Där bör det finnas något som kan passa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oj, Tack för tipset, ska verkligen kolla där, jag bor i lund så det är ju nära
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag just sytt en skjorta till min sambo i linnestrets, funkar bra. Det finns skorttyg på jonic-textil tror det heter något i still med poppolin..... Lycka ti |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har hittat tyg nu, men tack för tipset.
Poplinet som jag köpt är det polyester i, tror det var 65%, finns det poplin i 100% bomull? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.