![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Quiltat vinter-träd?
Hej,
jag har ett litet projekt på gång. Jag ska sy en slags quilt/applikation med ett vinterlandskap. Jag behöver ha ett träd på den för att få balans i bilden. Tanken är att det ska vara en svart siluett för att föreställa ett träd utan löv. Eftersom det är ganska mycket detaljer på det övriga landskapet så behöver det finnas en del smågrenar på trädet också. Min första tanke var att sy en applikation av stammen och delar av de tjockare grenarna och sedan sy med satängsöm de smalare grenarna och så slutligen raksöm för de minsta grenarna. Kan det funka?? Eller, är det någon annan som har ett bättre förslag?? //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker det låter som en bra idé! Mycket små kvistar kan du ju sy med raksöm.
Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Frihandsquiltning
Ska försöka mig på att frihandsquilta. Får ingen rätsida på hur jag ska göra, trots att jag sök på sysidan. Desto mer jag sökte, desto vimsigare blev jag. Ni som vet och kan sånt, ritar man upp mönster eller syr man bara så att säga "hej vilt"? Skulle bli oändligt tacksam om någon kunde bringa lite ordning i min totala förvirring!
![]() Kestin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har sytt ett bar träd (med paper piecing) och sedan broderat på, som du föreslå, alla mindre grenar. Tycker själv det blev bra.
Lycka till, Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kika på det här från Youtube och bli inspirerad http://www.youtube.com/watch?v=wMctHEglLaU
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Oj oj jag blev yr i mössan av den filmen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, jisses, vad maskinen gick!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja man kan ju undra hur många fingrar hon sytt över
![]() Kika in på hennes hemsida också. Där finns videos om grundläggande quiltning. Mycket bra sådana tycker jag som inget kan i ämnet ![]() Blev bara så sjuk när jag såg hennes mästerverkt,, otroliga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Undrar hur mycket man måste öva för att få till det så där?
Tänk att råka sy fel och få sprätta mitt i ett sådant arbete... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Träd
Hej Kaja
När jag syr träd så syr ja smala grenar med rakstygn går bra med vanlig pressafot.vill du ha tunna sirliga grenar så kan man lägg lite svart tyll att sy över väldigt effektfullt.Prov dej fram det är jättekul att sy siluettträd. Lycka till Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:40.