![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Exklusiva tyger - var?
vart hittar man riktigt exklusiva eller iaf spännande mönster-designertyg?
jag vill göra modekläder på riktigt ![]() ibland kan det väl finnas bitar i vanliga tygaffärer men ofta är det väldigt begränsat, särskilt mönster och färger. vart får designers sina tyger ifrån? :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ps. jag är total nybörjare, så jag är mest nyfiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
I köpenhamn finns en butik som heter stoff2000, de har designertyg bl.a. armani De får in direkt från modebutikerna. Tygerna är inte speciellt dyra. Kan även beställas via nätet. Här har du en länk direkt till sidan: http://stof2000.how.dk/stof2000/inde...varegruppe=232 Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
coolt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag har f ö insett att jag kanske missförstått litet när det gäller bra tyger, nybörjare som jag är.. men jag har alltid tyckt det är så svårt att hitta schyssta tyger i vanliga tygaffärer, det är så tråkiga/fula mönster, svårt att hitta de vackra tunna tygerna osv..men det finns väl i riktigt välsorterade även om man inte hittar jättespännande mönster där heller..
jag antar att det är secondhandtyger som gäller? man kan ju inte trycka själv liksom.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På tygverket i Stockholm har jag hittat lite D&G tyger, Missoni, Prada och annat.
I Malmö jag har hittat et väldigt litet sortiment på Irmas Hus. Även Stoff2000 i Danmark har. Min favoritbutik är Manhattanfabrics, därifrån kan du beställa via internet: http://www.manhattanfabrics.com/ Jag har aldrig beställt från dem, men handlade en hel del där när jag var i NY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Sophia: Har du beställt från Emmaonesock? Jag tycker de har så fina tyger men vad blir egentligen frakten? Och sen tillkommer väl tull och moms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, jag har beställt en gång men det är längesedan, tre år sedan kanske. Jag kommer inte ihåg vad frakten gick på men man kan maila och fråga innan så man vet. Tull och moms får man räkna med men jag klarade mig den gången jag beställde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
För göteborgaren så är det Gårda Textilier som gäller, men dyyyrt var det ja.
Kanske lite tyngdpunkt på festkläder, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Oj oj, nu har jag beställt hos EmmaOneSock. Får se hur det går den här gången.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Oj, det var verkligen mycket fina saker på den sidan. Berätta gärna hur det gick med beställningen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Paketet har inte kommit ännu så det sitter förmodligen fast i tullen. Jag tycker att det brukar vara så när det tar mer än en vecka från USA.
Vi hade problem när jag skulle betala med mitt kort. Linda, som har EmmaOneSock, berättade att hon hade haft liknande problem med ett annat utländskt kort en gång. Istället för att hålla på och krångla så skickade hon en Paypal-faktura istället. Det gick bra det också. Förra gången jag beställde så gick det dock bra med mitt kort så det är inte alla utländska kort som har problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Jag har upptäckt att vissa butiker i USA behöver låååång giltighetstid på de utländska korten. Detta verkar inte butikerna känna till själva så troligen handlar det om inlösaren för deras bank. Bara ett tips alltså ifall det krånglar. Mvh /Lena som köpt mkt från bl.a. USA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jag vet inte vad Swedbank har men jag hade ett vanligt fysiskt Master Card. Jag handlar med just det kortet mycket på nätet i USA och andra ställen så det var något speciellt med just det här köpet och den inlösaren som hon anlitar. Jag hade kunnat prova med VISA också men eftersom Paypal funkade så körde vi med det. För övrigt är Linda på EmmaOneSock mycket trevlig och serviceminded.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.