![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hmm... fråga om lapptäcken...?
okey nu kommer ni säkert att jag är dum, men efter att man har sytt ihop alla lagren osv. syr man sedan på framsidan, så att alla lagren sys ihop? jag har nämligen sytt framsidan, och sen haft flece på baksidan, jag har sytt ihop allt nu. Men man kan liksom dra tygerna åt sidan, de sitter liksom inte ihop förutom på kanterna om ni förstår vad jag menar, ska man sy på framsidan runt kanterna eller hur gör man?
Heheh det här blev snurrig,t hoppas någon förstår vad jag menar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du syr din framsida "Topp"
lägg sedan vadd och baksida, sedan syr du ihop alla lager på framsidan "quiltar" sist syr ihop sidorna med "lukkekant" eller annat alternativ "klart!" hoppas du förstår..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo jag förstår vad du menar, men alltså syr man mellan tygerna, du vet där två tyger möts där stygnen är? Ursäkta att jag är lite trög.. hehe... det här är första gången för mig.. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du menar quilta kan man quilta i "diket"
på sömmen mellan tygbitarna eller quilta blommor eller 1 pressarfot innanför sömmen där tygerna möts... det finns olika varianter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Gå in på Lappoleket
Den sidan är jättebra och beskrivningarna är lätta att förstå. Jag brukar rekommendera den till de som inte kan quiltning och lappsömnad. Klicka in på knappen "Quiltning" så finns det säkert något där som kan ge dig den hjälp du behöver för att gå vidare i den beroendeframkallande hobbyn Patchwork och Quiltning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack så hemskt mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.