![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
e-slöjds trikå
Jag gillar e-slöjds trikå väldigt mycket. Är det någon som har använt den som mudd på byxor? Håller den formen och stabiliteten? Håller den efter flera tvättar?
De har ju så mycket fina färger som jag skulle vilja använda på muddbyxor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
E-slöjds trikå är jättehärligt. Tjock och skön och håller formen tillräckligt bra tycker jag. Den innehåller vad jag vet ingen lycra eller likn så den kan kännas som den drar sig tvätten, men noppig blir den inte och former återtar den näst intill alltid.
Dessutom har de ju så underbara färger. det enda negativa är väl bredden på tyget....man måste köpa många meter om man ska sy till äldre barn som kräver större storlekar... Skullle kunna shoppa alldeles för mycket av deras härliga trikåer..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har ej testat själv men har läst om fler som inte skulle rekommendera den som just mudd, iaf inte utan extra resår inuti mudden.
Det är ju interlock så den är egentligen inte ämnad för att användas som mudd och drar inte ihop sig som ribb gör. Men för övrigt är det alldeles underbar kvalitet på tyget. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har sytt en tröja till mig själv i E-slöjd trikå.
Använde tyget som mudd i halsen. Var ok i början men efter många tvättar är mudden lite slapp. Tyget är dock fortfande fint. /Bibbi ps kan maila en bild om du vill ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar.
Anledningen till att jag frågade var att jag vill ha muddar i lite roligare färger och gärna randigt. Gjorde ett par muddbyxor och satte vanlig randig trikå i ben och midja. Bild fins i mitt album. De börjar efter bara några tvättar bli väldigt sladdriga. Inte så kul eftersom man behöver tvätta barnbyxor ofta. Har inte tänkt att bara ha mudd upptill utan fälla in en bred resår då jag tycker att det blir bättre så. Bibbi: ja tack! Har ni några bätter förslag på hållbara flerfärgade muddar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
muddar...ja så går det när man är stressad...
...men vill hinna läsa lite på sysidan...ja jag trodde det var tyget du pratade om, att använda som tyg. Jag skulle nog inte använda det till muddar. Kanta med tror jag går bra men muddar- nja.
Fina randiga muddar har neanobelle och tygpyssling. Lite dyrare kanske men fina... Har inte köpt just de randiga men det finns säkert andra här som testat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Jag har beställt några små bitar av Mg-tygers randiga mudd så får jag se om den motsvarar mina förväntningar. Gör den inte det provar jag Hilcos. Hmmm många byxor lär det bli till minsta sonen innan jag är klar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mudden i mina byxor blir ju inte utsatt för så stor påfrestning. Så kanske är det bra att vara lite försiktig om nu andra har dålig erfarenhet. Själv har jag varit med om att åtminstonde ett av deras tyger noppat så kvaliten tycks varier mellan deras olika tyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:08.