![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
myrägg
Finns det någon som har beskrivning på hur man stickar ett mönster som kallas myrägg? För längesen fick jag kort där olika mönster beskrevs. Korten är märkta penguin, så jag gissar att dom suttit i sticktidningarna med babykläder.Har hittat "struktur med vridna maskor" och "pilmönster". Vet att jag har någon till i mina lådor, men just kortet med "myräggen" är försvunnet sedan länge.Det var mitt favorit mönster när jag stickade mycket förr. Tyckte det var både lätt o dekorativt.Finns det någon som har kortet och känner igen det eller vet var det går att få tag i? Kan du dela med dig i så fall?Jag skulle bli jätteglad.Jag saknar det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej
kan du inte beskriva mönstret lite närmre Jag har otroligt många mönster och det heter kanske något annat |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är delbart med 6 maskor och man gör "muscher" eller knutar över 3 maskor i var grupp med hål mellan. knutorna är omlott så när man är på mitten på den ena så börjar man på nästa. Hoppas du förstår min luddiga beskrivning. På baksidan blir det lite rutmönstrat. Har en kofta som är stickad med myrägg, men kan inte komma på hur jag gjorde. Har försökt få en någorlunda bra bild på den. Det kanske kan vara till lite hjälp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
försöker med bilden igen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sök på trinity stitch, bramble stitch och popcorn stitch!
Ba |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:27.