![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad är mest viktigt vid val av Overlock?
Jag funderar på att "ge mig själv" en overlockmaskin i 30års-present
![]() Vad tycker ni är viktigast att overlockmaskinen kan, tex oumbärliga sömmar? Vad får jag absolut inte missa? Tipsa gärna om en bra maskin som passar en duktig hobbysömmerska som har höga krav på "finnish". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har för mig att det finns många "trådar" om detta..., men se till att du får minst 4 trådar och att du får med en kurs vid köpet! Provkör gärna och lyssna! Vissa låter väldigt mycket och/eller är väldigt plastiga.
Min erfarenhet är att kvalitet/märke lönar sig i längden. Jag har haft min Bernina sedan -90 och har knappt behövt serva den! Kolla ev vad reservdelar kostar såsom knivar! Tänk oxå efter om du "bara" vill sy ihop eller om du vill dekorera (coverlock) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag undrar vad är det för skillnad på overlock och coverlock, är det så att coverlocken har fem trådar? När jag köpte min 4 trådiga overlock, sa hon i affären att det fanns en 5 trågig också och att den kan göra samma saker som coverlocken...
Jag är förrvirad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
För mig skulle den vara lätt att trä, lätt att använda (dvs att jag skulle slippa jobba i trekvart med inställningar innan jag kunde börja sy), och helst ha cover söm också. Typ, jag ville ha allt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Coversöm är den där sömmen är en tvillingsöm och overlock är den som syr, kastar och klipper av det överflödiga samtidigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.