![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mahoniabuske
Undrar om någon sitter på ett recept på sylt av Mahoniabär?
Jag hade ett men det har försvunnit. Vet inte ens när bären är klara för skörd. I år har jag extremt mycket bär på busken så det kan bli lite sylt om jag nu bara kommer över ett recept. Hoppas någon av er kan bistå mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
oregon grape jam
kolla om du hittar nåt bra recept på oregon grape jam som är samma sak som mahonia på engelska. Verkar vara vanligare i USA att använda dessa bär, dock ska man nog inte äta några mängder av sylten eftersom Mahonia inte är så välanalyserat som livsmedel...
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj! Jag visste inte att de var ätliga!
ARONIA däremot hade jag hört talas om! Där ser man, man lär sig hela tiden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
oregon grape jam
Tack för länken till bloggen.
Jag googlade lite på den engelska versionen av recept och gjorde en översättning av sidan. Herre min je för att äta detta. Kolla bara ingredienserna. ![]() 2 cups all purpose flour 2 koppar allrengöringsmedel mjöl 2 teaspoons baking powder 2 tsk bakpulver 2 teaspoons sugar 2 tsk socker 1 teaspoon salt 1 tsk salt 2 cups milk 2 koppar mjölk 1/2 cup (1 stick) butter, melted, cooled slightly 1 / 2 cup (1 stick) smör, smält, kyls något 3 large eggs 3 stora ägg 4 tablespoons (about) butter 4 matskedar (ca) smör Raspberry jam Raspberry jam Pure maple syrup Pure lönnsirap |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej.
Är det recept på en kaka? (Vill bara rätta lite: all purpose flour = vanligt vetemjöl raspberry jam = hallonsylt) Håller med Tua om att det verkar konstiga ingredienser för sylt Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kaka med sylt javisst
Jo jag vet vad det egentligen är men Google vet det inte
![]() Trodde det var en träff på sylten men icke sa nicke. Fast det spelar ju mindre roll när det fanns i bloggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Angående översättningsprogram så kan man få en hel del konstiga meningar. Inte undra på att det är svårt att förstå vissa instruktionsböcker till datorer, dvd-spelare, videokameror m fl.
Är det fler än jag som tycker att mahoniabusken liknar det jag trodde hette amerikanska blåbär? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mahoniabuskens blad ser ut som lager och har taggar i kanterna. Amerikanska blåbär ser egentligen ut som våra egna bara att busken är hög och bären stora.
Angående översättningsprogram så hade jag en vän i USA som provade direktöversätta. Det blev hur kul som helst. "Hej spets, hoppas du mår BH" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:12.