![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med virkmønster
Hej,
Har nu virkat ett solliv/førkläde och håller på med ett par shorts till, allt har gått bra ända tills nu... Jag førstår inte hur jag ska tolka mønstret. Någon som kan hjälpa mig? Jag har virkat bakstyckets øverdel (med en avlsutad udd/volang) och jag håller nu på med bakstyckets nederdel. så här stårt det i mønstret: Vid 1 cm maskas av før benen i var sida varje v med førsta 6 fm, därefter med 2 fm 3 ggr och slutiligen med 1 fm tills 14 fm återstår. ska jag maska av i børjan och slutet på varvet? eller ska jag maska av i mitten? Tack før all hjälp jag kan få, vill så gärna bli klar innan sommaren kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Som jag tolkar det så maskar du av 6m i början och slutet av varvet EN gång och efter det avmaskar du 2m varje varv i början och slutet av varvet 3 gånger, sedan 1m varje varv i början och slutet tills du har 14m kvar. Lycka till med projektet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så tolkade jag också det.
... men hur ska jag sy ihop detta sedan? blir det en grenkil som jag syr ihop? Varfør jag blir extra førvirrad av mønstret är bilden (som jag tyvärr inte får med här) shortsen ser nämligen längre ut i sidorna än vad jag får när jag virkar efter mønstret... Førresten, tack før hjälpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller med Liselotte - och det lär bli en grenkil att sy samman
Längre på sidorna - tja det kanske ser ut så för att det inte skall åka upp - man är ju bredare på utansidan på höfterna (hehe hoppas jag) o då åker ju shortsen upp där. Lycka Till |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:12.