![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Blev så glad!
Ni vet Måndag förmiddag i maj. Egentligen vill man inte sitta inne och sy. Man vill ut i denna underbara årstid. Men driver man sy ateljé är det högsäsong nu. Man måste sy ![]() Måste erkänna att det var trögt att komma igång idag. Har jobbat en hel del i långhelgen också. Fick ett telefonsamtal från en god vän. Hon har i helgen varit på en stor Thailandsfest. (hennes son hustru är Thailänska) Festen innehöll en överaskning. Man utsåg den mest välklädda. Min vän vän ![]() Det är jag som sytt hennes dräkt ![]() Blev så himla glad, blev helt enkelt tvungen att berätta för någon. Är ju alldeles ensam här. Hon kom i höstas med ett 3m långt 110cm brett Thaisidentyg. Kan du sy något till mig av det här. Det blev en knälång kjol och kavaj. Enkel och stilren. Hon hittade skor i exakt samma lila ton. Tyvärr har jag ingen bild. (är dålig på det) Kunde inte låta bli att berätta, nu tycker jag måndagen är helt ok ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oh så roligt.
Alltid kul när ens arbete uppskattas ![]() Underbart att du berättade för oss |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grattis Bibbi!
Så skoj att det var din kreation som var den vackraste. Det är så roligt att få uppskattning för det man gjort! Ta en välbehövlig paus och gå ut i solen, jobben ligger kvar. Kram Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Grattis. Så roligt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Föstår verkligen att din måndag blev upplyftande
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Grattis. Sånt ger ju inspiration att fortsätta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Åh vad roligt.
Klart att din kreation skulle vinna, så proffsig som du är. Grattis! Ha det gott i vårsolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Grattis!!
Så roligt att få ett sånt erkännande. Det värmer ända in i själen! Håller med övriga... Gå nu ut och njut av solen en stund! Snart nog kommer det grå igen. Passa på och njut |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Å, kul o Grattis! Det är alltid kul med uppskattning - särskilt oväntade.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Grattis!
Hej!
Grattis! Känn Dig stolt. Vad navände du för mönster? Tyskland |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack , tack alla
![]() Mönstret kommer från allt om handarbete. Med lite ändra och fixa ni vet. Både kjolen och jackan var i många våder och delar. Ett smart sätt att få lite tyg att räcka till mycket. Man pusslar och pusslar till sist går det. Nu 19,30 är jag färdig för dagen. Skall gå ut och plantera tomatplantor. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vilket nummer2
Hej!
Vet du vilket nummer det var på den tidningen som du tog mönstret i? Tyskland |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Grattis!
Det måste ha varit helt underbart att få reda på det ![]() Kan du inte ordna fram en bild någonstans i från? Vore spännande få se vad du sytt och, efter vad jag förstod, det lila tyget. Är så svag för lila ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Men vad kul!
![]() Vilken kul idé med att utse festens bäst klädda, förresten! Jag hoppas som andra att du kanske lyckas fixa en bild, för det vore kul att se. Framför allt för att se hur du lyckades få ut en hel dräkt på bara 3 meter smalt tyg - när tyget bara är 110 cm brett så är 3 meter egentligen inte så mycket... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Re: Vilket nummer2
Citat:
Jacka var inte A o H utan Burda. Modell 102 nr 6 2006 Kjolen var A o H rejält kortad Modell 23 nr2 2006 Får jag en bild lägger jag in den i mitt album. /Bibbi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.