![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Overlock eller coverlock???
Jag är lite ny på det här. Har nämligen bara sytt på en "vanlig" maskin i många år. Nu vill jag ha en som både gör snygga overlocksömmar samt täcksöm. Vilken maskin ska jag då välja? Har inte plats med hur många maskiner som helst. Tacksam för tips :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Berninas kombinerade cover/overlock ska vara väldigt enkel och bra, men den kostar ju en del!
En vanlig overlock klarar man sig långt på och så kan man ju använda tvillingnål! Men hade jag haft pengar och möjlighet så hade jag inte tvekat! Jag är själv på jakt, men i mina trakter finns inget utbud så det blir nog inte förrän jag har tid o möjlighet att botanisera i Göteborg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad heter den?
Jag lägger hellre mer pengar på en bra maskin än 10 dåliga..;-)
Bor själv i Laholm såhär är inget utbud alls.Funderar lite på att beställa från England |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har två olika. En Janome mylock 644 och en Janome coverpro 1000. Jag är mycket nöjd med mina maskiner. Smididgt att ha två maskiner så slipper man bygga om maskinen när man ska sy täcksöm. Dessutom så kostar de två maskinerna mindre än en kombinerad om man köper från england.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Berninan finns här:
http://www.bernina.se/product_detail-n5-i5-sSE.html En fördel med att köpa den i butik är att man får en kurs på köpet! Det kan behövas ibland så man lär sig knepen och slipper krångel som gör att man kanske tröttnar på maskinen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sewing world
Hej!
Tack för tipsen....Har bestämt att beställa från England iallafall då man sparar tusenlappar....Men vet inte vilken eller vilka maskiner än....hrm |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.