![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lappteknik - vikt stjärna
Ett par personer har frågat om hur man gör vikt stjärna (http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=2345). Här kommer beskrivning!
Börja med att klippa fyrkanter med ca 5 cm sida. 1. Vik mitt itu. 2. Vik övre hörnen mot mitten av nederkanten. 3. Pressa 4. Dra upp raka och diagonala linjer som korsar varandra mitt på bottentyget. Nåla fast den första triangeln och fäst spetsen i bottentyget med ett litet stygn. 5. Sätt dit tre till trianglar på samma vis. Sy fast dem med förstygn 5 mm innanför kanten. 6. Sätt nu dit 8 trianglar i annan färg ca 1 cm från mitten med hörnen över varandra och sy fast dem som förut. Sätt sedan 8 trianglar i nästa rad, 16 i de två följande osv till önskad storlek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för utförlig beskrivning.Får se om jag lyckas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.