Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-14, 04:46   #1
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad

Vad är skillnaden på trikåtygerna?

Hej! Vill köpa lite nya trikåtyger på nätet. Blir bara så förvirrad. Har varit inne på mg:s tyger. Vad är skillnaden mellan de olika trikåtygerna. Viscosetrikå? Är inte det lite glansigare "tant" trikå. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag vill ha trikå till toppar, bodys och t-shirt till mina barn.
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 06:38   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Viskostrikån är lite glansigare än bomullstrikå men det är inte "tanttrikå". Tanttrikå brukar oftast vara av polyester. Till barntröjor brukar jag använda bomullstrikå, singeltrikå (lite tunnare med krullande kanter), interlock ( lite tjockare utan krullande kanter). Det är bra om det är lycra i då det håller formen bättre. Jag använder ofta viskostrikå till mig själv och någon av bomullstrikåerna till barnen. Anledning: viskosen behöver ofta strykas och är inte riktigt lika slitstarkt som bomullen plus att man kan tvätta bomull i 60 grader.
Det du ska passa dig för är polyesterblandningar som ofta noppar väldigt snabbt.

Hoppas att du blivit lite hjälpt.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 06:56   #3
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad

Hrm...Tror jag fattar...

Ha ha ha...Tack för svaret....Ska bara försöka lägga det på minnet bara. Vilken djungel det är med alla tyger. Kan bli tokig ;-)
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 07:00   #4
gullum gullum är inte uppkopplad

Du lär dig snart vad som är bra och dåligt och får egna favoriter. En grundregel är väl att ju billigare trikå desto sämre kvalitet tyvärr. Viskostrikå kan det löna sig att köpa lite dyrare eftersom den billiga kan ha en tendens att noppa sig.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:37.