![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Huskylock 901 - "Undertråden" spökar
Idag köpte jag en Huskylock 901.
Det var inga problem att trä den men nu har jag suttit i flera timmar för att trimma in sömmen. Från ovansidan ser sömmen bra ut men på undersidan blir de långa stygnen vääääldigt långa. Det blir stora öglor som kikar fram och ser ut som en ryamatta. Jag har spänt och lossat, fram och tillbaka, men inget verkar spänna "undertråden". Är det någon som har en Huskylock 901 och som vet vilken tråtspännare som styr "undertråden"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det undertråden som spökar så är det nr 3 eller 4.
Jag fick ett bra tips när jag skaffade min. Jag tog 4 olika färger på tråd o trädde maskinen. Sydde först normalt som den var inställd på. Skrev normal på den sidan av tygbiten jag sytt. Sen ändrade jag 1:an o sydde skrev vilken söm jag ändrat sen ställde jag tillbaka på normal. Sen var det 2:a trådens tur. Ändrade spänningen o sydde skrev o ändrade tillbaka. JAg har ju dåligt minne så jag kommer inte ihåg från gång till gång hur jag skulle ändra. Nu är ju bara problemet var jag lagt den sylappen. Men men den dyker upp nån gång. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:30.