![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bubblar över av lycka
Tänk att man kan bli så lycklig över att kunna virka igen. Jag har till min stora sorg inte kunnat hålla i varken garn eller virknål eller stickor i över två år. Idag när jag röjde fick jag tag i en kista med gamla garner och halvfärdiga arbeten. Med en suck började jag repa upp gammalt för att få bättre plats med sakerna. Bland dessa garner fanns piggelen i gult, rosa, ljusgrön, lila och ljusblått. När jag såg dessa färger växte ilskan över att inte kunna, och jag satte mig ner och bestämde mig för att försöka göra en filt av blommor. Tog en virknål och provade. Nu två timmar senare har jag lyckats göra en blomma. Det gick långsamt, MEN DET GICK! Nästa kommer att gå av bara farten nu när jag vet att det går, bara jag är tillräckligt envis.Gissa om jag är lycklig. Oj vad jag har mycket att ta igen nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så härligt det låter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad kul att kunna ta upp något så efterlängtat igen!
Men du kom ihåg att ta många korta pausar och sträck på fingrar, axlar och rygg... Ett annat tips om du inte har en tjock virknål kan du fixa en själv: det finns skumgummi som ser ut som ett rör, ta en bit av detta och trä utanpå skaftet, det blir mycket behagligare att virka då.. Om det behövs så kan man bla via arbetsterapin köpa en "klibbig" plast och rulla på nålen innan man trär på röret.. Lycka till och ha det så kul! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har redan skumgummi röret på virknålen. Det är mest vänster som inte har velat samarbeta. Har funderat på att trä garnet genom skumgummirör så att jag kan få grepp om tråden med. Har inte testat det än. Tar paus ganska ofta för fingrarna krampar lätt. Det är därför det tar tid, men bättre det så här i början. Jag har märkt att ju mer jag envisas desto mer klarar vänsterhanden efter ett tag. Men den tröttnar fort igen. Jag är i alla fall uppe i fyra blommor nu. Det får ta den tid det tar. Det handlar ju om att på något sätt återta sitt gamla liv igen sakta men säkert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.