Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-12, 16:53   #1
casu casu är inte uppkopplad

Husqvarna sapphire 870

Hej!
En väninna funderar på att köpa en Husqvarna Sapphire 870, är det någon som har erfarenhet av den? Fungerar den bra? Passar den bra till en quiltare?
Tacksam för alla synpunkter.
Cathrin
casu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 22:54   #2
Christina1 Christina1 är inte uppkopplad

Hej!

Jag har prövat 830 o 850 men vill testa även 870.Billigast jag hittat är 11.000:- för 870 men jag funderar på om det finns någon annan jämförbar maskin som är billigare. Har någon ett förslag?
Christina1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 23:35   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Som jag fått det förklarat ska Saphire (870?) motsvara sydelen i en Designer, och det är ju rätt svårt att slå...
Har inte kollat in närmare, men det var det förslag jag fick när jag tittade på en mässdemo av andra HQ-maskiner och frågade just om att sy like bra som med Designer utan att behöva köpa betala även för broderimöjlighet som jag inte behöver.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 08:59   #4
christel christel är inte uppkopplad

Jag har en 850 sedan i våras och är jättenöjd med den , syr som en Designer men inte lika mycket sömmar . Just sensorsystemet med pressarfotslyftet är oslagbar .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 09:01   #5
Rae Rae är inte uppkopplad

Hej!
Jag är inbiten quiltar o jag köpte en Saphire 870 i September och är jätte nöjd med den! Då hade jag tittat på olika maskiner i ett par år och funderat på vad jag ville ha i en maskin. (I slutändan valde jag mellan en Janom o denna Husqvarna).Jag älskar att den har lite större "bed" eller vad det nu heter. Jag har just quiltat färdig en täcke som är 180 x 180...det hade varit jätte jobbigt med min gamla maskin, men det funkade mycket bra med Sapphiren. Jag tjatade mig till den extra quilt bordet...och det var bra. Det behövs när täcket är såpass tung. Jag var ute o fick provsy på de olika maskinerna innan jag bestämde mig...det rekommenderar jag...man får en känsla båda för maskinen o för personalen som man ska vända sig till om man får problem. Servicenivån är minst lika viktigt.
Lycka till!
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 15:48   #6
irene28 irene28 är inte uppkopplad

Husqvarna sapphire 870

Jag köpte sapphiren före jul, och är jättenöjd,
tycker att den går som ett urverk, har även quiltbordet, och så mycket sömmar det finns, o lätta att ställa in, tycker verkligen att den syr som en Digsigner I, som jag haft tidigare, nu har jag även en SE, Men om man skall sy o quilta lapptäcken är shappiren oslagbar,samt även till klädsömmnad m m. Sensorsystemet är oslagbart, behöver aldrig tänka på trådspänningen, syr jämt o snyggt.Servicen inget problem, har en 100-i topp återförsäljare i Symaskinsboden i Uppsala, han är guld värd,och jag kan maila o ringa om det blir problem.
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-16, 21:07   #7
Christina1 Christina1 är inte uppkopplad

Tack för hjälpen!

Jag har nu beställt en 870 och hoppas den kommer i slutet på veckan. Kände mig redo för beslut efter era positiva kommentarer.Men varför ska den vara så dyr?

Det ska bli så spännande att testa den! Jag har köpt tyg till en balklänning åt min dotter och det ska bli spännande att testa sy i den tunna taften.Hade tidigare en Husqvarna 6570 som inte klarade de tunna tygerna så bra.
Christina1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 09:03   #8
Rae Rae är inte uppkopplad

Så roligt! Hoppas du blir lika njöd. Lycka till med klänningen.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:52.