![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Husqvarna 6010 syr baklänges. Jag felsöker och behöver hjälp.
Hej,
Min Husqvarna 6010 syr enbart baklänges. Jag har öppnat den och hittat ett hjul som sitter på axeln till den undre av de tre rattarna på maskinens framsida. Jag har bifogat en bild på hjulet. Hjulet har flera olika lägen, och i vissa av lägena så fungerar maskinen normalt, d.v.s. det går att sy fram- och baklänges, men i ett av lägena så fastnar "baklängesknappen" inne och maskinen syr ej framlänges. Problemet verkar vara att detta hjul ej vrids med då jag vrider på ratten på maskinens framsida. Det enda sättet att justera hjulet verkar vara att öppna maskinen och trycka med skruvmejsel m.m. Det kan ju inte vara rätt. Ska hjulet snurra med då jag vrider på ratten? Vågar jag ställa hjulet i ett läge där maskinen syr framlänges och bara köra på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ytterligare en bild
Bifogar ytterligare en bild på hjulet. På bilderna syns den arm med en klack som ligger mot hjulet. Det är denna som hamnar i olika lägen då hjulet vrids.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lättast är kanske att gå till en husqvarna-reparatör och fråga. Men kanske någon här vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.