![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() jag har bara köpt en stor rulle med overlocks tråd... och nu undrar jag hur man på bästa sätt spolar ifrån en stor rulle till vanliga trådrullar?????
kan man sitta och snurra tråden för hand eller är overlocks maskinen för känslig om det blir olika hårt spännt på rullen??? snälla svara snabbt ![]() Senast redigerad av Vilda_Babyn den 2008-01-15 klockan 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mitt tips är att du gör en egen trådställning
som passar rullarna du köpt. Borra hål i en träplanka stick ner rundstav ( passande dina rullar)i hålen, te.x 4 st om du har fyra overlocksrullar till din maskin. sen använder du symaskinens trådledare. Hoppas du förstår min beskrivning .......... För bästa syresultat ska du inte linda av tråd från en rulle till en annan. Lycka till/ Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om jag behöver använda overlock tråden till min vanliga maskin så kan man spola upp på spole den till undertråd. Gå annars in o kolla i mitt album på maskinparken hur jag gjorde när min svarta tråd tog slut mitt i syningen. Mina maskiner fick "hjälpa" varandra.
Jag ska bygga en trådhållare så jag kan ställa overlock tråden bakom maskinen som Quiltare sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tack för era svar...
det låter som om att den simplaste lösningen är att köpa 3 nya overlocks rullar....
villk ju få så bra sömmnads resultat som möjligt... Hjärtligt tack till er alla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
bästa iden är nog att köpa fler rullar, tråd går ju åt ändå. men min sambo kom på en smart ide.
Detta gäller för vanlig symaskin där du kan spola upp undertråd. använd en plugg (vanlig betong trä eller gips) sätt fast den på undertråds uppspolnings grunkan. trä sen över en tom rulle på pluggen (välj en plugg som passar den tomma rullen du ska spola tråd på..sedan är det bara att spola. du får hålla tråden i handen för att föra den upp och ner på spolen. hoppas du förstår vad jag menar. kan ta kort å lägga ut annars.. detta funkade för mig när jag inte hade nån overlock, men mängder med tråd till overlock som jag fått. spolade då upp tråd för att använda till den vanliga maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.