![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Text på tyg
jag har funderat länge på hur man får sin egen text på tyg. tex om jag skriver ett recept på datorn eller dikt och vill få det på tyg. någon som vet? vore tacksam för lite ledtrådar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Iron-on-papper finns att köpa på typ claes ohlssons. Då skriver man ut texten med bläckstråleskrivare och sedan strycker man fast motivet på tyg. Har provat papprena från claes ohlsson och de funerar jätte bra och håller sig snyggt i tvätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns att stryka på.
Har inte köpt själv, men det finns speciella ark som man skriver ut på, från tex. skrivaren. Sedan stryker man fast det på tyget. Tror nog att du hittar det i välsorterade sytillbehörsaffärer. Lycka till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack för tipsen, det var inte svårare än så
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
texten spegelvänd?
jag har förstått att man måste spegelvända texten innan man skriver ut den.Är det någon som vet hur man lyckas med det. Hittar verkligen ingen "knapp" för det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Spegelvända bild brukar jag göra i skrivar-inställningarna, men jag är säker på att photoshop och alla andra bildhanteringsprogram också har en sån funktion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag spegelvänder texten i word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det brukar gå per automatik när du i skrivarinställning väljer iron on. Gör det iaf i min skrivare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om du skall stryka på mörkt tyg skall man inte spegelvända har nyss gjort om en teckning o tryckt http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=34340
en alla instruktioner står på paketet när du köper |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
finns även såna papper på Clas Ohlson. inte alls så dyrt tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack
tack alla ni som gav mig råd ang datorn och olika papper att stryka på tyg. Det är otroligt att ni är så hjälpsam./Det gav resultat!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Va kul!
Alltid kul när det funkar. Tack för att du skrev ett litet svar. Många gånger får man aldrig veta om det man tipsat om varit till hjälp.
Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.